Open menu
  • Bútorok
    Bútorok
  • Készség-, képesség-, személyiségfejlesztők
    Készség-, képesség-, személyiségfejlesztők
  • Érzékelés- és észlelésfejlesztés
    Érzékelés- és észlelésfejlesztés
  • Játékeszközök
    Játékeszközök
  • Rajz- és Kreatív eszközök
    Rajz- és Kreatív eszközök
  • Mozgásfejlesztés
    Mozgásfejlesztés
  • Udvari eszközök
    Udvari eszközök
  • Textíliák, étkezés és étkeztetés
    Textíliák, étkezés és étkeztetés
  • További eszközök
    További eszközök
  • SNI
    SNI
  • Szenzoros szoba
  • Érzelem és együttműködést fejlesztő játékok
    Érzelem és együttműködést fejlesztő játékok
  • Könyvek
    Könyvek
Tavasz és húsvét az óvodában - Játékos tavaszi ötlettár óvodapedagógusoknak 2.

Tavasz és húsvét az óvodában - Játékos tavaszi ötlettár óvodapedagógusoknak 2.

A tavasz megérkeztét az ébredező természet, a „hírnökként” is megjelenő virágok, a folyamatosan növekvő napsütéses órák mellett a költöző madarak megjelenése is bizonyítja.

Ezen belül is főként a fecske és a gólya a telet követő időszak két olyan madara, akiket minden gyermek ismer.
A következőkben olyan játékokat gyűjtöttünk össze, melyek a költöző madarakhoz kapcsolódnak.

A játékok kezdésének jó kiindulópontjai lehetnek a mondókák:

Olvad már a hó
Hosszabbak a napok
Zöldellnek a kertek
Melyik évszak vagyok?
(Tavasz)

Tó vizében lépeget
békák Veszedelme,
békát fog és messze
Néz fel lábon merengve.
(Gólya)

Sárból rakott vár a házon,
Reggel, délben, este látom.
Gazdájának háta bársony.
Farka villa, hasa vászon.
(Fecske)

tavasz es husvet az ovodaban fecske

Fecskelesen

Jelöljük ki egy teret, amelyen belül játsszunk. Kezdjük el sétálni ebben a térben úgy, hogy nem érünk egymáshoz. Séta közben hajlítsuk be az ujjainkat úgy, hogy csak a mutató ujjunkat és a középső ujjunkat hagyjuk nyújtva, ezek lesznek a kis fecskék farktollai.  Amikor a játékvezető (óvodapedagógus) azt mondja, hogy „Állj, fecskepárt találj!”, minden gyermeknek keresnie kell magának egy párt és mindkét kezén összeilleszteni a párja ujjaival az ujjait. Ezután sétálunk tovább. A következő megállásnál mást párt kell választanunk magunknak. Akinek nincs párja, az a játékvezető (óvodapedagógus) párja lesz.

A játékot úgy is játszhatjuk, hogy „fészkeket” alakítanak ki a gyerekek. Ebben az esetben hárman kell egy kiscsoportban állniuk a megállásoknál. Össze kell kulcsolniuk úgy a karjaikat, minta egy kis fészek lennének.

Amikor „kisfecskék” kimozogták magukat, folytathatjuk a játékot. Üljünk körbe, egy kis babzsákot (vagy labdát) adjunk körbe vagy gurítsunk egymásnak. Akinél a kis babzsák (vagy labda) van, ő meséli el nekünk, hogy mi a kedvenc étele. Miután összegyűltek a finom falatok, mondjuk el ezt a verset:

Osvát ErzsébetFecskefiókák (részlet)1

Fejem fölött
fecskefészek.
Mint erkélyről
ki-kinéznek
a fiókák,
anyjuk várva.
Vajon mit hoz vacsorára?

Vajon az előzőleg felsorolt kedvenc ételek közül milyen ételeket hozhatott a fecskemama a kicsinyeinek? Mit esznek meg szívesen a fecskék? Mit nem ennének meg?

Gólyaságok

Mondjuk el a következő verset a gyerekeknek.

Osváth Erzsébet - Gólya

Kelep! Kelep! –
kelepel egy gólya pár.
Fészkük felé jó falattal
száll, száll, száll.
Három éhes fiókájuk
csőrét tátva,
Gólyamamát, gólyapapát
hazavárja.2

tavasz es husvet az ovodaban golya

 

 

1. A vers forrása: https://gyerekversek.hu/osvat-erzsebet-fecskefiokak/
2.  A vers forrása: https://jatsszunk-egyutt.hu/versek-mondokak-golyarol-fecskerol-ovisoknak/

Image

Minőségi termékek a gyermekek fejlődéséért és szórakozásáért

Kapcsolat

fas fa-phone-alt
fas fa-mobile-alt
fas fa-envelope
fas fa-map-pin

Kövessen minket

Pepita Super Seller Pepita.hu marketplace partner