Open menu
  • Bútorok
    Bútorok
  • Készség-, képesség-, személyiségfejlesztők
    Készség-, képesség-, személyiségfejlesztők
  • Érzékelés- és észlelésfejlesztés
    Érzékelés- és észlelésfejlesztés
  • Játékeszközök
    Játékeszközök
  • Rajz- és Kreatív eszközök
    Rajz- és Kreatív eszközök
  • Mozgásfejlesztés
    Mozgásfejlesztés
  • Udvari eszközök
    Udvari eszközök
  • Textíliák, étkezés és étkeztetés
    Textíliák, étkezés és étkeztetés
  • További eszközök
    További eszközök
  • SNI
    SNI
  • Szenzoros szoba
  • Érzelem és együttműködést fejlesztő játékok
    Érzelem és együttműködést fejlesztő játékok
  • Könyvek
    Könyvek
„Kipp-kopp, kopogok…” Játékos felkészülés, beszoktatás az óvoda első heteiben 2.

„Kipp-kopp, kopogok…” Játékos felkészülés, beszoktatás az óvoda első heteiben 2.

Az óvodai beszoktatás első heteiben a gyermekek és az óvodapedagógusok személyes kontaktusának kialakulás, kiala-kítása mellett, fontos, hogy csoportos szinten is minél előbb megtapasztalhassák a gyerekek a közösség nyújtotta bizton-ságot. Olyan szociális kompetenciákat alapozhatunk meg ilyenkor, mint az empátia, együttműködés, önkontroll, szabálytartás, tolerancia, érzelmek felismerése, kifejezése.

„Kipp-kopp, kopogok…” Játékos felkészülés, beszoktatás az óvoda első heteiben 1.

„Kipp-kopp, kopogok…” Játékos felkészülés, beszoktatás az óvoda első heteiben 1.

Szeptember első három-négy hete szinte minden hároméves gyermeknek az óvoda felfedezéséről, az ott lévő szokások, szabályok megismerésről, kezdeti elsajátításáról szól. Az ebben az életszakaszban óvodába induló gyermekek más-más habitussal érkeznek meg másodlagos nevelési színterük helyszínére. Vannak, akik szinte az első pillanattól kezdve úgy jönnek reggelente oviba, mintha hazamennének, otthonosan mozognak a csoportszobában, könnyedén veszik fel a „ritmus”.
 
„Nyitva van az aranykapu” – játékos felkészülés az óvodai gyerekfogadásra 2.

„Nyitva van az aranykapu” – játékos felkészülés az óvodai gyerekfogadásra 2.

Blogunk első részében áttekintettük az óvodai csoportok összetételének különféle fajtáit és a homogén kiscsoportosok óvodakezesét segítő kezdő rítusjátékokat. Az említett játékok nagyon jó hatással lehetnek minden csoportra, mivel azon kívül, hogy segítik a gyerekek beilleszkedését, hovatartozás érzésük kialakulását, a csoportdinamikára is nagy hatással lehetnek.

„Nyitva van az aranykapu…” Játékos felkészülés a gyerekek fogadására az óvodában 1.

„Nyitva van az aranykapu…” Játékos felkészülés a gyerekek fogadására az óvodában 1.

Az óvodapedagógusok egyik legizgalmasabb és talán legnehezebb időszaka nyár végén, ősz elején kezdődik, a gyerekek óvodába érkezésével, illetve visszaérkezésével. Az óvodák saját Pedagógiai programjuk alapján határozzák meg, hogy milyen jellegű csoportokat szerveznek. A gyerekek életkorának szempontjából ezek lehetnek homogén (azonos életkorú gyerekek) vagy heterogén (különböző életkorú gyerekek) csoportok.

Nyári élményszerzés a bölcsődében, óvodában

Nyári élményszerzés a bölcsődében, óvodában

A nyári szünet alatt ügyeletet tartó intézményekben az udvari mozgásos játékok kezdeményezése mellett olyan élményszerű elfoglaltságokra is gondolnunk kell, melyek oldhatják a gyerekek feszültségét, hiszen ilyenkor – az összevonásokból adódóan – sokszor szorongóbbak, nehezebben találják a helyüket az új (átmeneti) csoportjukban.

Nyáron a bölcsődében, óvodában - Játékötletek

Nyáron a bölcsődében, óvodában - Játékötletek

A nyári időszak egyszerre jelent örömet és egyben nehézséget is a kisgyermeket nevelő családoknak. Azok a gyerekek, akiknek nem megoldott családon belül a nyaralása, visszatérnek az intézményes nevelés adta lehet lehetőségek közé. A bölcsődék és óvodák szinte egész nyárra megoldást kínálhatnak a gyerekek gondozására.

Image

Minőségi termékek a gyermekek fejlődéséért és szórakozásáért

Kapcsolat

fas fa-phone-alt
fas fa-mobile-alt
fas fa-envelope
fas fa-map-pin

Kövessen minket

Pepita Super Seller Pepita.hu marketplace partner